چگونه پوستی زیبا و شاداب داشته باشیم!؟

  • ۰
  • ۰

آکنه در مردان

برای آقایانی که جوش صورت دارند، یافتن روشی مناسب برای اصلاح، معمولا سخت است چون هر روشی ممکن است مشکل و ناراحت‌کننده باشد و باعث شود ضایعه های آکنه‌ای کنده و دچار خونریزی ‌شوند. حتی پوست متورم و دردناک ناشی از آکنه هم باعث تحریک بیشتر می‌شود.

امکان دارد جوش‌های سفید پاره و به‌وسیله تیغ روی پوست کشیده و باعث بدتر شدن شرایط شوند. آقایانی که چنین مشکلی دارند از اصلاح به فواصل کوتاه خودداری و در کمال آرامش اصلاح کنند. اگر ماشین ریش‌تراش، قابل تنظیم دارند، می‌توانند آن را طوری تنظیم کنند که پوست را تحت‌فشار قرار ندهد و مو را از ته نکند. البته بهتر است دوره‌ای از تیغ و ماشین ریش‌تراش استفاده کنند اما اگر با وجود این کار هنوز هم اصلاح برایشان آزاردهنده بود، چاره‌ای جز ریش گذاشتن ندارند. یکی دیگر از مشکلاتی که برخی آقایان با آن دست به گریبان‌اند، زگیل‌های نازیبایی هستند که گهگاه روی صورت دیده می‌شوند. اگر شما زگیل‌های زیادی در صورتتان وجود دارد، باید حتما نزد متخصص پوست بروید و برای برداشتن و درمان قطعی آنها مشاوره بگیرید. زگیل به‌وسیله ویروس ایجاد می‌شود و اصلاح صورت ممکن است باعث گسترش ویروس‌ها از یک قسمت به قسمت دیگر ‌شود. حتی امکان دارد در مناطقی که به خاطر اصلاح دچار صدمه‌های ریز میکروسکوپی شده، زگیل‌های جدید ظاهر شود. علاوه بر این، برای اصلاح همیشه تیغ نو استفاده و اول منطقه درگیر نشده را اصلاح کنید. برای کنترل مشکلتان هفته‌ها یا ماه‌ها وقت لازم است. صبور باشید و به توصیه‌های متخصص عمل کنید.

برای درمان موهای فرورفته ریش در پوست یا برخی مشکلات پوستی نیز گاهی به شما توصیه می‌شود ریش بگذارید. بعضی آقایان از این موضوع نگران می‌شوند چون معتقدند خیلی از مشکلات پوستی زیر موهای ریش اتفاق می‌افتد. راستش را بخواهید،‌این حرف کاملا درست است؛ به‌خصوص اگر موهای ریش پرپشت و ضخیم باشد، عفونت‌های سطحی یا عمقی، شپش، پسوریازیس، اگزما، حساسیت و درماتیت سبوره زیر موها مخفی می‌ماند. گاهی در افرادی که مدام ریش‌های بلند داشته و به آن رسیدگی نمی‌کرده‌اند، تومورهای خوش‌خیم و بدخیم هم دیده‌ می‌شود اما به‌عنوان یک اصل، هر کسی که ریش دارد، هرگز نوک موهایش مجددا به پوست وارد نمی‌شود و پوست از آثار نور آفتاب در امان می‌ماند پس گاهی مجبورید تحمل کنید تا دوره مناسب درمانی طی شود.


پارچه مبلی

تعمیرات مبلمان آرمین

مرکز تخصصی رویه کوبی و تعمیرات مبل آرمین

قبول سفارش تعمیرات مبل از کلیه مناطق تهران